Pages

piątek, 16 stycznia 2015

Zamiast hejtować- zyskaj przyjaciela! - Kampania społeczna.



Bardzo często w internecie spotykamy się ze słowem " hejter, hejtować, hejt " pojęcie to pochodzi od angielskiego wyrazy " hate " co znaczy nienawidzić, przykład : " I hate you " - nienawidzę cię.
Po przetłumaczeniu niejakiego wyrazu można wywnioskować, że na pewno nie jest on czymś dobrym.
Kto to jest hejter? Hejter jest osobą najczęściej zazdrosną, albo złośliwą, która potrafi nam odebrać chęci do wszystkiego. Ale nie wszystko, zawsze jest " hejtem ", musimy umieć od różnić " hejt " od zwykłej opinii.
Disney Polska  razem z fundacją " Dzieci Niczyje " postanowił zorganizować kampanie pod nazwą
 " Zyskaj przyjaciela ", która ma za zadanie zniechęcić " hejterów " do obrażania w sieci.

Zachęcam do czytania dalej :)



Co na temat akcji ma nam do powiedzenia Disney Polska? http://addfriend.disney.pl/

Disney aktywnie uczestniczy w sieci oraz angażuje w różne działania swoich odbiorców. Temat hejterstwa jest jednym z największych, a jednocześnie najbardziej marginalizowanych problemów młodych ludzi w Internecie. Kampania " Dodaj Znajomego " powstała, a by uświadomić młodzieży negatywne skutki hejterstwa i zachęcić do przeciwstawienia się niewłaściwym zachowaniom w sieci.

Hejtowanie to jeden, choć niejedyny, objaw cyberprzemocy. Z badać przeprowadzonych przed Fundację Dzieci Niczyje- w ramach projektu EU NET ADB ( Włodarczykk, 2013 )- wynika, że 40 % młodych ludzi w wieku 14-17 lat spotkało się w internecie z przejawami mowy nienawiści w formie obraźliwych komentarzy czy dyskusji na forach. W grupie wiekowej 16-17 lat odsetek ten wynosił 45%.

W ramach kampanii społecznej " Dodaj znajomego " Disney kieruje swój przekaz zarówno do hejterów, jak  i hejtowanych. W spocie telewizyjnym emitowanym na kanałach Disney opowiada historię dwojga sympatycznych nastolatków, którzy biorą udział w zaaranżowanym castingu. Nie wiedzą o tym, ze scenariusze, które mają przeczytać powstały na bazie ich internetowej dyskusji...

Kampania w telewizji wsparta jest działaniami w szkołach, w których dzieci analizują zachowanie bohaterów reklamy i uczą się, jak powinno zachowywać się w sieci. Całej akcji towarzyszy konkurs z nagrodami na przygotowanie słów piosenki pt #dodajprzyjaciela, o tym jak zamienić hejterów w kumpli.



Disney Polska stworzył dla nas regulamin, który zawiera 10 zasad antyhejtowych:




Co sądzicie o kampanii?


4 komentarze:

  1. Mam nadzieję, ze uda się Disneyowi pokonać hejterów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli ktoś hejtuje to ma jakiś powód. Ludzie są żałośni. Świat schodzi na psy. Dzieci upodabniają się do postaci z głupich serialów, małe dziewczynki ruchają sie plakatami. Hejterzy to ludzie , którzy takie zachowanie tępią :) Disney ich tępi ponieważ zabiarają mu "fanów". Może chociaż mniej ludzi ogląda to g*wno wyświetlane na Dynsey Channel. Kiedyś bajki Disneya były cudowane.. Teraz są beznadziejne. To niszczy dzieci...

    Pozdrawiam, członek grupy ELAH

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiedzcie, że mamy z was niezłą bekę :D Tak więc fanki 1D i podobnego syfu.
    Nas jest coraz więcej i ta kampania nie pomoże ;)))
    Zawsze będą normalni ludzie słuchający dobrej muzyki.

    Ten sam człowiek z ELAH

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimku błagam cię, spadaj z tond, bo skoro nie lubisz serialów Disneya, to czemu komentujesz posty na blogu o " serialach Disneya " Według mnie ta kampania jest mega potrzebna, no właśnie przez takie osoby jak ty została stworzona, bo piszesz obraźliwe komentarze na temat Disneya, a mógłbyś to zachować tylko dla siebie!!!!
      Andzia

      Usuń

Z chęcią przeczytam wasze komentarze, a na pytania odpowiem :)